Організація учнівського самоврядування у загальноосвітній школі І-ІІ ступенів
с.Іване-Золоте

Учнівське самоврядування – один із важливих засобів організації життєдіяльності учнівського колективу. Воно робить життя школи змістовним, насиченим, цікавим. Маючи діючу модель учнівського самоврядування, наша школа, не тільки дає знання, а й виховує людину в дусі патріотизму, вчить добру, порядності, відповідальності, ініціативності, взаємопідтримці.

Самоврядування стосується способу життя та поведінки шкільного колективу в цілому і кожного члена зокрема. Воно обов’язково має ґрунтуватися на засадах гуманізму і соціальної рівності, взаємоповаги і взаємодопомоги, демократизму й коректності, співробітництва між дорослими і дітьми. Правильна організація учнівського самоврядування сприяє тому, що учні привчаються самостійно організовувати, планувати, оцінювати результати своєї діяльності.

Мета роботи учнівської ради самоврядування «Лідер»

Виховання у молоді свідомого ставлення до своїх обов’язків, поваги до законів держави, активної життєвої позиції.

Основний принцип учнівського самоврядування школи:

«Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо».

Що нас об'єднує - прагнення зробити життя змістовним, радісним, цікавим, бажання діяти разом.

Що для нас найдорожче - свобода думки, особистість.

Про кого турбуємося - про менших і слабших за нас, одне про одного та про тих, хто в біді.

Що нам допомагає жити - гра, фантазія, вигадка, те, що ми вирішуємо і робимо самі.

Завдання роботи учнівської ради самоврядування «Лідер»

Сприяти виробленню в учнів почуття господаря своєї школи й формувати вміння співпрацювати на підставі принципів рівності й демократизму.

Функції учнівського самоврядування.

Учнівське самоврядування відповідно до мети і завдань діяльності:

- затверджує план роботи учнівської ради;

- ініціює проведення загальношкільних заходів;

- звітує на засіданні ради про проведену роботу.

Учнівське самоврядування діє на засадах:

- добровільності членства;

- демократії, законності, гласності;

- свободи думки;

- прагнення до згоди;

- особистої відповідальності;

- співпраці з дирекцією школи та педагогічним колективом.

Статут учнівського самоврядування

Розділ 1
Загальні засади

Стаття 1

Учнівське самоврядування – добровільна дитяча демократична позапартійна організація, яка забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі навчального закладу, притягує їх до управління справами колективу, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки, формує почуття керівника спочатку у класі, а потім у школі.

Учнівське самоврядування – не засіб звільнення учителів від педагогічних обов’язків і завантаження ними учнів. Це спроба розширити діапазон діяльності дорослих і дітей – членів єдиного колективу, можливостей для їхньої співдружності, творчого пошуку та ініціативи, засіб навчитися жити і працювати за законами демократичного суспільства.

Стаття 2

Учнівське самоврядування організовується з учнів школи. Учні 5–9 класів об’єднуються в учнівську раду.

Стаття 3

Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!

Стаття 4

Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.

Стаття 5

Мовою учнівської ради є українська мова.

Стаття 6

Координують роботу учнівського самоврядування заступник директора з навчально- виховної роботи, педагог-організатор, які консультують учнів щодо роботи за окремими напрямками.

Розділ 2
Принципи, права і обов’язки учнів

Стаття 1

Принципи:

 поважати бажання і обговорювати позицію, думку;

 визнавати право кожного на помилку, надавати можливість її виправити;

 прагнути до найвищих результатів у навчанні і творчості;

 повсякчасно піклуватися про добре ім’я свого навчального закладу.

Стаття 2

Права:

 висловлювати власну думку про життя школи і методи навчально-виховної роботи;

 брати участь в управлінні навчально-виховною роботою;

 представляти школу на оглядах, конкурсах та інших заходах;

 обирати органи самоврядування та бути обраними до них;

 діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;

 подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;

 висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;

 брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя.

Стаття 3

Обов’язки:

 дорожити честю школи, примножувати її традиції;

 сумлінно вчитися, створювати доброзичливу атмосферу в школі, виявляти повагу до дорослих і товаришів, не принижувати гідності людини;

 дотримуватися вимог і правил протипожежної та санітарної допомоги, безпеки;

 брати активну участь у громадському житті школи, класу;

 слідкувати за своїм здоров’ям, безпекою власного життя і життя своїх товаришів;

 дбайливо і охайно ставитися до майна школи.

Розділ 2
Структура учнівського самоврядування

Стаття 1

Для кращої координації роботи учнівська рада поділяється на шість секторів:

• Культурно-масовий

• Прес-центр

• Навчання і дисципліни

• Чистоти і порядку

• Старостат

• Інтелектуальний

Стаття 2

Мета та зміст роботи культурно-масового сектору:

 Організація дозвілля на перервах та в післяурочний час.

 Організація вечорів відпочинку, масових заходів.

 Організація змістовного дозвілля школярів.

 Участь у сільських, районних та обласних заходах.

 Проведення урочистих, тематичних, загальношкільних лінійок.

 Участь, підготовка до оглядів-конкурсів художньої самодіяльності.

Стаття 3

Мета та зміст роботи прес-центру:

 Випуск загальношкільної газети.

 Інформування учнів класу про творчі справи школи, рішення органів учнівського самоврядування.

 Естетичне оформлення школи під час проведення масових заходів.

 Організація проведення шкільних виставок малюнків, плакатів.

 Тісна співпраця з іншими комісіями при проведенні загальношкільних заходів.

 Забезпечення інформації для учнів школи про всі події та питання життя школи.

Стаття 4

Мета та зміст роботи сектору " Навчання і дисципліни"

 Приймає участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів.

 Контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників.

 Веде боротьбу з пропусками уроків, запізненнями.

 Допомагає класним керівникам у проведенні бесід у класі (про режим дня, виконання домашніх завдань тощо ).

 Контролює якість чергування в класі, стежить за дисципліною на перервах .

 Пропагує норми культурної поведінки, правила етикету.

 Піклується про вироблення і підтримку певних традицій в житті класу.

 Піклується про дотримання дисципліни і порядку під час відвідування шкільної їдальні, проведення всіх виховних заходів.

 Допомогає педагогічному колективу школи у вихованні дисципліни, дотримання учнями правил для учнів.

 Організовує чергування по школі.

 Проводить роботу з правопорушниками дисципліни і порядку.

 Організовує прибирання шкільної території.

 Проводить роботу, направлену на формування в учнів свідомого ставлення до навчання.

 Організовує консультативну допомогу з предметів.

Стаття 5

Мета та зміст роботи сектору "Чистоти і порядку"

 Організація і контроль за чергуванням, додержанням правил поведінки, зовнішнім виглядом учнів.

 Контроль за санітарним станом школи, благоустрій території, догляд за квітами.

 Збереження шкільного майна і підручників.

 Планує роботу з головою учнівської ради, педагогом – організатором , вчителями фізичного виховання та класними керівниками .

 Пропагує здоровий спосіб життя серед учнів.

 Організовує роботу з профілактики правопорушень, профілактики й подолання шкідливих звичок .

 Сприяє підготовці та проведенню заходів спортивно- оздоровчого напрямку .

Стаття 6

Мета та зміст роботи сектору "Старостат"

 Слідкує за дотриманням учнями законів школи.

 Сприяє організації життя класного колективу.

 Очолює актив класу.

 Організовує чергування в класі (з цього питання звітується перед класним керівником); веде облік відвідування учнями занять (разом з сектором "Навчання і дисципліни").

 На підставі пропозицій учнівських класних зборів та активу класу складає план роботи органів учнівського самоврядування класу та узгоджує його з загальношкільним планом роботи, а також організовує та контролює його виконання.

 Звітується перед учнівською радою школи та на класних зборах.

Стаття 7

Мета та зміст роботи сектору "Інтелектуальний"

 Проводить пошукову роботу.

 Сприяє підготовці та проведенню заходів національно-патріотичного направлення.

 Допомагає у оформленні результатів пошукової роботи у вигляді альбомів, стендів.

 Співпрацює з іншими комісіями при проведенні загальношкільних заходів.

Розділ 3
Права, свободи, обов’язки учнівської ради

Стаття 1

Голова учкому

 Голова учкому є гарантом прав учнів, визначених законами.

 Призначає організаторів секторів, а також безпосередньо коригує і спрямовує роботу секторів і старост класів.

 Показує приклад у навчанні і поведінці.

 Співпрацює з дирекцією згідно Статуту.

 Голова учкому поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.

 Виконує всі доручення адміністрації та вчителів школи.

 Проводить рейди-перевірки, огляди, готує лінійки.

Стаття 2

Члени самоврядування зобов’язані:

 Дотримуватися вимог Статуту самоврядування.

 Виконувати рішення керівних органів самоврядування.

 Піклуватись про авторитет школи та самоврядування, підтримувати і пропагувати їх діяльність.

 Інформувати про свою діяльність виборні органи самоврядування.

 Дотримуватись етичних норм і правил громадської поведінки.

Стаття 3

Заступник голови учкому

Заступник:

 є його правою рукою;

 за відсутності голови виконує його обов’язки;

 допомагає голові виконувати його обов’язки;

 щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.

Стаття 4

Секретар

Секретар обирається шляхом голосування членів Ради учнівського самоврядування.

- веде протоколи засідань самоврядування;

- доводить необхідну інформацію до всіх членів учнівського самоврядування.

Розділ 4
Вибори

Стаття 1

Про вибори голови учкому

Вибори голови учкому:

Вибори здійснюються на демократичній основі.

Кандидати висуваються як групою учнів, так і шляхом самовисування.

Голова учкому обирається таємним голосуванням у визначений день на перервах, до і після уроків в присутності директора школи.

Голова учкому обирається простою більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування.

Голова учкому обирається терміном не більше ніж на два роки.

Право бути обраним має кожен учень 5-9 класів школи.

Повноваження голови учкому починаються з моменту складання присяги, але не пізніше, ніж через 7 днів після оголошення результатів виборів.

Кандидатів бажано висувати, орієнтуючись на такі якості особистості:

- упевненість у собі;

- уміння самоорганізовуватись, організувати будь-яку справу, повести за собою;

- наполегливість у досягненні поставленої мети;

- почуття власної гідності;

- почуття справедливості;

- готовність прийти на допомогу, захистити права людини;

- порядність у стосунках з оточуючими, повага до людей;

- уміння визнати свої помилки.

Прикінцеві положення

Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться в порядку, передбаченому для його затвердження.

Даний Статут вступає в силу з моменту його затвердження.

Основні шляхи підвищення активності та ролі

учнівського самоврядування:

 надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності;

 активне залучання учнів до всіх сфер життя учнівського колективу;

 надання учням реальних прав і обов’язків;

 повага педагогів до самостійних думок і рішень учнівського самоврядування, його органів;

 кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу;

 відкритий характер роботи всіх органів самоврядування;

 відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності, реалізація принципу: жодного підлеглого – всі відповідальні.

Учнівське самоврядування в нашій школі має велике значення. Учні набувають передового досвіду самоорганізації та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд, основою якого є загальнолюдські цінності. При цьому розвивається терпимість до різних ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитися і бачити, спостерігати й аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Під час засідань школярі набувають навичок відстоювати власну думку, співпрацювати з іншими людьми.

Учнівська рада тісно співпрацює з організацією " Молода Просвіта" . Разом плануються спільні виховні заходи: бесіди, круглі столи, традиційні і обрядові свята, новорічні ранки, різноманітні конкурси: малюнків, пісень, віршів.

Учні вміють добре поєднувати навчальну діяльність з трудовою, виховну з ігровою, природоохоронну з благодійною. А діяльність, в якій школярам приходиться самостійно вирішувати, творити, діяти, справляє величезний вплив на їх загальний розвиток, оскільки сприяє самовихованню, самовдосконаленню, яке в період ранньої юності набуває вирішального значення.

Структура учнівського самоврядування

Іване-Золотівської ЗОШ І-ІІ ступенів

Голос учкому

Сектори

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 817

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.