Виховна робота
у загальноосвітній школі І-ІІ ступенів
с.Іване-Золоте

Виховання – найбільш важлива і найбільш суперечлива сфера педагогічної діяльності . Завданням виховання є створення необхідних умов, за яких може розвитися активний громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє правильно використовувати власний потенціал, здатний створити ситуацію успіху, розробити й реалізувати власний життєвий проект. Головною метою вихованняна сучасному етапі є цілеспрямований свідомий процес формування гармонійної особистості, що включає гуманність, працелюбність, чесність, правдивість, дисциплінованість, почуття відповідальності, власної гідності, виховання патріотизму, любові до Батьківщини. На цій основі формуються особистісні риси людини, які включають в себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і таланту.

Виховна роботау загальноосвітній школі І-ІІ ступенів с.Іване-Золоте здійснюється саме на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі саме здорового способу життя ,через пропаганду національно – патріотичного виховання та духовних надбань українського народу; через заходи , спрямовані на виховання любові до рідної Батьківщини , на осмислення самовизначення у виборі професії.

Основною метою виховної роботи є виховання особистості учня, формування в нього наукового світогляду, розвиненої духовності, моральної, естетичної, правової, екологічної культури, прищеплення комплексу загальнолюдських, патріотичних, наукових і професійних норм, правил, цінностей та ідеалів поведінки.

Основне призначення педагога, на мою думку, - це максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторної особистості, розкриття потенційних талантів, найкращих моральних якостей , тому проблемна тема, над якою працюю, як педагог-організатор - це «Формування духовності учнів, їх громадянської зрілості, моральних якостей».

Очікуваний результат – формування цілісної особистості, яка має активну, творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров’ям, прагне до знань, тобто готова до суспільного життя.

Основними функціями педагога -організатора на даному етапі є сприяння розвитку і діяльності дитячих громадських організацій та організація дозвілля учнів.

Тож реалізація напрямів виховної роботи здійснюється якраз через систему традиційних загальношкільних, класних та позакласних заходів. Загальношкільні, позашкільні та класні виховні заходи проводяться у відповідності до річного плану роботи школи, плану виховної роботи школи, планів виховної роботи класних керівників.

Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.

У загальноосвітній школі І-ІІ ступенів с.Іване-Золоте позакласна виховна робота проводиться згідно програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243»

Виховна робота в школі проводиться за такими орієнтирами:

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

Формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави– це один із пріоритетних напрямків виховання.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави формується за рахунок організованої роботи з патріотичного, громадянського, правового, фізичного, сімейного виховання. До організації виховного процесу залучаються учнівський колектив, органи самоврядування, громадськість.

Щодо даного напрямку, то у школі щорічно проводяться такі заходи виховного характеру:

  • святковий концерт до Дня Незалежності України;
  • заходи, присвячені річниці визволення України від німецько- фашистських загарбників;
  • заходи щодо Дня українського козацтва;
  • заходи до Дня Захисника України;
  • заходи, присвячені Дню партизанської слави ;
  • виховні заходи до УПА;
  • заходи щодо Дня пам’яті жертв голодомору;
  • тематичне свято до Дня Соборності та Свободи України;
  • літературно-історичний репортаж до Дня пам’яті героїв Крут;
  • виховні заходи, присвячені вшануванню Героїв Майдану та учасників АТО
  • заходи, присвячені Дню виводу військ з Афганістану ;
  • заходи, присвячені річниці Чорнобильської трагедії ;
  • заходи, присвячені Дню Перемоги.

Пріоритетним у нашій школі виділяється національно-патріотичне виховання. Події, що відбуваються в Україні, беззаперечно засвідчують – найгостріше сьогодні постає питання, пов’язане з вихованням патріотизму та формуванням національної свідомості молодого покоління.

Розроблено й затверджено програми патріотичного виховання учнів, сплановано систему заходів з національно-патріотичного виховання дітей і учнівської молоді. Більшість заходів спрямовані на формування патріотичних почуттів, виховання готовності до захисту Батьківщини.

Щорічно у нашій школі відзначаєтьсяДень Героїв Небесної Сотні –знак вшанування відваги, сили духу і стійкості громадян, які віддали своє життя під час Революції гідності (листопад 2013 року - лютий 2014 року), захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права і свободи людини, європейське майбутнє України. Школярами і педагогами організовано і проведено флеш моб «Свічка пам’яті ангелам Небесної Сотні».

Учні та вчителі беруть активну участь в акції «Діти Заліщанщини - воїнам АТО». В її рамках у школі пройшов благодійний ярмарок «Діти-воїнам АТО».Зібрані кошти були перераховані Вітовському Юрію, випускникові нашої школи, який на даний час є військовослужбовцем, що перебуває в зоні АТО.

Під час загальношкільних патріотичних акцій «Оберіг для солдата», «Лист солдату» були виготовлені та відправлені на схід українським військовослужбовцям через волонтерів Заліщанщини малюнки, листи та зимова захисна сітка.

Слід зазначити, що до конкурсів та заходів з національно-патріотичним і суспільно-корисним змістом діти відносяться дуже відповідально, а особливо до дітей зони АТО. До акції «Серце до серця» вони приносили одяг та речі першої необхідності, що були передані в зону АТО.

В кожному класі проводились уроки мужності, лейтмотивом яких стала тема єдності народу України та цілісності її території, любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників, виховні години та заходи по вшануванню пам'яті героїв Небесної сотні та загиблих воїнів АТО під гаслом

« У нашій пам'яті вони назавжди залишились».

У шкільному коридорі створено алею слави під назвою «Герої не вмирають», де міститься інформація про військовослужбовців Заліщанщини, що загинули під час воєнних дій на сході нашої держави, а також Героїв Небесної Сотні.

У школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. Вкожному класі створені куточки державної символіки, щотижнева лінійка розпочинаються з виконання Державного Гімну України учнями та педколективом школи.

У 2017/2018 навчальному році школа бере участь у двох проектах національно-патріотичного виховного спрямування: «Непоборні!», «Знай наших!"

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

Організація родинно-сімейного виховання є пріоритетною і в системі виховання нашого навчального закладу.

Батьки нашої школи беруть активну участь у роботі загальношкільних та класних батьківських комітетів,ради з профілактики правопорушень, активно співпрацюють у проведенні благодійних акцій «Милосердя". Наша школа взяла участь у фестивалі родинного свята « Мамо, тато , я– спортивна сім’я».

У нашому навчальному закладі успішно запроваджується виховна проектна система «Дитина – родина - школа», в рамках якої послідовно реалізуються нові та традиційні проекти:

  • «Голодомор у моїй родині»;
  • «Репресовані та реабілітовані історією»;
  • «Духовна скарбниця мого роду».

Сприяють формуванню в дітей національної свідомості та самосвідомості, почуття патріотизму і гордості за свою країну, свій рідний край участь учнів у різноманітних експедиціях, зокрема , «Видатні люди нашого села», "Поетичне село Іване-Золоте","Історія археологічних священних пам’яток села Іване-Золоте".

Інтерес до духовного відродження просліджуєтья у експедиції "Традиції, обряди та звичаї нашого села", адже він зачепив глибинні душевні струни, які сягають у дитинство, сімейне оточення і ті свята та обряди, які шанувались сім’єю і народом в цілому.

Участь у експедиції "Зірка Голлівуду з українським корінням" глибоко ознайомила учнів з великою і багатогранною акторською і мистецькою спадщиною нашого земляка Володимира Палагнюка. Ми горді з того, що його талант прославив всю українську націю, а отже, і українську землю, на яку актор завжди линув думками.

Ціннісне ставлення до природи

Виховним досягненням цього напрямку є усвідомлення себе як невід’ємної частини природи, взаємовідносин людини та природи, бережливого ставлення до неї, здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечно. У зв’язку з цим постійно проводяться такі заходи:

  • Бесіди на теми: - «Чорнобильська трагедія: уроки пам’яті"
  • Екскурсія до річки
  • Участь учнів школи в сільському суботнику
  • Туристичний похід до лісу

Велика увага приділяється благоустрою пришкільної території та облаштуванню клумб. За кожним класом закріплена територія. Систематично проходять акції «Посади дерево» та трудові десанти.

Щорічно у школі проводиться свято Осені, напередодні якого діти виготовляють композиції із овочів та квітів. Не менш важливим є те, що учні є постійними учасниками виставки-конкурсу "Замість ялинки-зимовий букет".

«Мальовнича Україна» - це загальна назва циклу екскурсій, в яких беруть участь школярі: Карпати, Чернівці,Київ.

Ціннісне ставлення до себе

Ціннісне ставлення до себепередбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції. Індивідуальна робота з учнями у класі допомагає сформувати у дітей ціннісне ставлення до себе.

З метою виявлення чинників, які формують позитивне ставлення старших підлітків до групової соціально - ціннісної діяльності, у школі проведено комплекснідослідження. Ця робота включала спостереження, анкетування, бесіди з учнями усіх вікових категорій.

З метою пропаганди здорового способу життя для учнів проводилися спортивні свята, змагання, конкурси.

У школі приділяється велика увага попередженню дитячого травматизму та правопорушень серед підлітків, правовому вихованню. Школа підтримує тісний зв’язок з органами правопорядку, службою у справах дітей. Упродовж навчального року для учнів проводяться профілактичні бесіди за темами: «Профілактика шкідливих звичок, «Наркоманія та СНІД: шляхи їх запобігання», «Профілактика тютюнопаління», «Профілактика вірусних захворювань», «тощо. До участі в організації та проведенні цих заходів залучався медичний працівник ФАП.

Ціннісне ставлення до праці

Ціннісне ставлення до праці є визначальною складовою змісту виховання особистості, що спрямована на формування у неї розуміння особистої значущості праці як джерела саморозвитку і самовдосконалення.

Велика увага в нашій школі приділяється трудовому вихованню. Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення соціальної значимості праці в житті людини, повага до людей праці, навички самообслуговуючої та суспільно-корисної праці. У зв'язку з цим у школі проведено трудові десанти по прибиранню пришкільних територій. У школі організовано чергування класів по тижнях. З метою формування уявлення дітей про багатогранність професій з дев'ятикласниками щорічно проводяться бесіди: «Ким бути?», «Професії різні важливі, професії різні потрібні» та інші.

У коридорі нашого навчального закладу розміщено персональні роботи учнів. Це, зокрема, вироби з бісеру, українська вишивка, малюнки на склі, вироби з паперопластики.

Ціннісне ставлення до мистецтва

Ціннісне ставлення домистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом.

Щорічно у школі проводяться традиційні загальношкільні виховні заходи: свято «Першого дзвоника» (вересень), святковий концерт до Дня вчителя (жовтень), театралізоване свято Миколая,традиційні новорічні вистави та конкурсно-розважальні програми по класах (грудень), «Тобі, матусю рідна…»( травень) тощо.

Стінна газета являється естетичним осередком нашої школи.

Щороку, коли надходить свято Великодня чи Різдва, увесь християнський світ, затамувавши подих, із завмиранням серця очікує їх. Тож і учні нашої школи готують новорічний Вертеп на Різдво, а також Великодні гаївки, які своїм живим, веселим характером варті того, щоб їх наново впровадити там, де вони затихли.

Таким чином, одним із найголовніших національних завдань на сьогоднішній день є виховання свідомих громадян, які не боятимуться відповідальності й візьмуть свою особисту долю, як і долю країни, у свої руки, стануть носіями нових цінностей і творцями нової України.

Кiлькiсть переглядiв: 1141

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.